Tuesday, April 21, 2009

Typisch Nederlands

Ik lees een tekst in mijn Nederlands cursus over typisch Nederlands.  Er waren vijf personnen dat over spraken wat zij typisch nederlands denken is.  

Het oudst sprak eerste.  Zij is 58 jaar oud.  Zij zei dat geschiedenis heel belangrijk is.  Zij denkt ook aan water wanneer zij aan Nederland denkt.  De volegende persoon die sprak was Fred.  Hij is 49.  Hij denkt typisch Nederland is tolerant en progressief.  Hij sprak over Koningshuis ook.  Hij denkt ook dat voetbal en schaatsen belangrijk voor nationale gevoel.  Irene, 35, sprak over het slecht-weer.  Zij zei dat er heel veel regels zijn maar mensen hebben niks te klagen.  Sylt is slechts 18.  Hij denkt dat Nederland eigenlijk niet bestaat.  Hij zei dat het "is een grote mengelmoes."  Hij maakte een grap dat Sinterklaas meeste typisch Nederlands is.  De laatste is Django wie is 17.  Hij zei dat Nederlands een woord is.  Het is waar je geboren.  Hij zei ook dat molens en klompen niet cultureel zijn.

Er is heel veel perspectiefs.  Hoe begrijp je alles?  Ik vind interessant dat de oudste mensen over geschiedenis en politiek spraken.  De jongste mensen zeiden dat Nederlands niet bestaat.  Django zei dat geen land bestaat.  Er is slechts grenzen.  Waarom zeggen zij dit?  Misschien maken de buitenlanders, wereldhandel, en de E.U. Nederlands cultuur moeilijk te zien.  Of misschien is Nederlands cultuur het verdwijnen.  

Ik dacht iemand mocht sprak dat typisch Nederlands geen Amerika is.  Ik had een praatje met een Nederlandse vrouw op vrijdag.  Zij is 23.  Zij zei dat Nederlanders denkt dat Amerikans slecht zijn, hoewel zij niet denkt zo.  Ik wil een perspectief aan eimand in de twintig.  Als ik tijd had, zul ik aan internet en praat met werkelijk Nederlanders.  

No comments: